Feb 11, 2017

Savršenstvo ili phtoshop?

Danas, u 2017. godini, 21. veku nam je dostupno toliko stvari koje ljudi iz prošlosti nisu mogli ni da zamisle. Tehnologija je uznapredovala, pojavile su se brojne korisne stvari bez kojih ne možemo da zamislimo dan, a kamoli život.



Jedna od tih stvari su društvene mreže. Bio to facebook, instagram ,we hart it, tumblr ili twitter svako od nas je prilagođen bar jednoj aplikaciji. 
Mišljenja mnogih ljudi se dele kad su u pitanju društvene mreže. Neki misle da nas one spajaju a neke da nas udaljuju. Moje lično mišljenje je da su društvene mreže te koje nas spajaju. Iskreno, upoznala sam preko društvenih mreža neke dobre drugarice koje žive u stranim državama i sa njima održavam kontak, pa, mogla bih reći već 2 godine pomoću messenger, vibera, whatsappa... Zahvaljujući društvenim mrežama, mišljenja se sudaraju, sličnosti se pronalaye, prijatelji se stiču. Ali sve što ima dobru, nažalost, mora da ima i lošu stranu. 



Jedna od lošijih strana je ta nedostižna savršenost. Jednostavno, sve više ljudi juri tu savršenost, želi da se prikaže u najboljem svetlu ali u svom tom trudu ka savršenstvu izgube sebe. Plašeći se da ne budu odbačeni teže ka tom savšrenstvu. I tako jedno po jedno upadaju u grupu a grupa se pretvara u masu koja diktira pravila ponašanja. Ali ipak to je već neka malo drugačija tema o kojoj bi želela da pišem neki drugi put.



Tema današnjeg posta je "savršen život ili photoshop?"

Uzećemo za primer instagram, jer je to trenuta broj 1 aplikacija u svetu. Prava namena instagrama je da se objavljuju slike. Ali to se pretvorilo u takmičenje. Ko će imati više pratilaca, više lajkova, lepši feed, bolje uređenu sliku i lepši outfit. Tako je bar kod većine korisnika ove aplikacije. Sve nepravilnosti se sakrivaju, slike se fotošopiraju da bi se doseglo to nedostižno savršenstvo, ali zarad čega? Zarad lajkova, komentara  nebitnih ljudi i njihovo mišljnenje kako izgledamo savršeno ili imamo savršeni outfit.



Jedno vreme sam pratila baš dosta profila, koji su objavljivali te savršene slike. Devojke na slikama su uvek savršeno obučene, kosa im je uvek na mestu, šminka uvek na mestu a lice bez i jedne nepravilnosti.Na svakoj slici izgledaju srećno, putuju i nemaju problema u životu. Ali to je samo slika. Savšenstvo ne postoji. Niko nema taj život bez problema, niko nema to toliko traženo savršenstvo. Slike su u većini slučajeva fotošopitane a pre tog fotošopa stavljena je zaista teška šminka.



Instagram slike nisu stvarne. Nemojte da dozvolite sebi da postavljate komplekse zbog slika koje nisu čak ni prirodne. Nemojte da mučite sebe i trudite se da dostignete savršenstvo koje ne postoji zbog lajkova, komentara i pratilaca.
Menjajte se zbog sebe, svojih želja a ne zbog savršene instagram slike. Nemojte da radite stvari koje ne želite da bi ljudi preko snapchata ili insta story-ja pomislili da pratite trendove i da ste kul. Radite stvari koje vi želite, da bi ste vi bili srećni.


Dvoumila sam se da li da ovaj prvi post bude  "My makeup routine" ili ovo ali  ipak želja za pisanjem nekog "ozbiljinjeg" posta je prevladala tako da prvi zvanični post je ovo kao neko moje mišljenje o današnjoj savšrenosti preko društvenih mreža.  Nadam se da vam se svideo post ♥



28 comments:

  1. Ovo je sigurno nešto o čemu se treba pričati i svaka ti čast. :)<3

    everydayema.blogspot.ba

    ReplyDelete
  2. Zaista mi se dopada način na koji si nam ovo dočarala.Mislim da je instagram mjesto za objavljivanje fotografija koje imaju neku pozadinsku priču,a ne neke fotografije,jer eto,samo ide uz feed.Super ideja!❤
    Minnah's Life

    ReplyDelete
  3. svaka cast na ovom postu, ja sam takoder upoznala puno ljudi, pogotovo blogerica preko drustvenih mreza, pa sam cak i decka upoznala najprije preko jedne drustvene mreze, tako da se slazem da drustvene mreze vise spajaju ljude. sto se tice instagrama, stvarno je postalo natjecanje, ali takoder postoji mogucnost zarade preko instagrama tako da ljudi mozda i zbog tog zele sto vise pratitelja, lajkova itd.. al uglavnom ljudi koji gledaju takve profile trebaju razgranicit u svojoj glavi to da tim ljudima isto nije lako, da im zivot nije savrsen kao sto se cini na slici... sve u svemu savrsen post

    zapratila sam te, nadam se da ces uzvratiti

    Maggie's Blog

    ReplyDelete
    Replies
    1. SLažem se oko toga i zarade, kao što je nekim blogerkama blog i instagram jedini posao onda mislim da je i donekle logčino da će da budu savršene. Ali što se tiče "običnih" kosrisnika mislim da je totalno bespotrebno toliko mučenje zarad mišljenja nebitnih ljudi. Drago mi je da ti se post svideo ♥

      Delete
  4. Slažeme se sa svim što si navela. Da li se zapitamo nekada šta se krije iza tih slika ili tog feed-a sa Instagrama. Niko nije potpuno savršen. Svako ima po neku manu iako je ne pokazuje u javnosti. Ne koristim Instagram upravo zbo toga što si navela. Danas se sve više i više devojaka, a i muškarca takmiče ko će imati više lajkova ili pratioca. I ne samo na Instagramu. Neki se takmiče i na blogu. Pa šta ako imaš mnogo čitaoca. Ako oni ne čitaju tvoje postove, ne gledaju tvoje slike, nego samo tako lajkuju slike. I da imam samo jedno čitaoca ili pratioca, a da on čita moje postove, od a do š, i da gleda sve moje slike, ne mora ni da ih lajkuje, već da ih vidi, bila bih mnogo srećna nego kad bi imala 1000 čitaoca koje sam dobila sa follow for follow. Sjajno napisano, draga.
    Novi post je na mom blogu: laAdda

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je što ti se sviđa post. Moje mišljenje je da dokle god pišemo za blog zbog sebe on će biti uspešan, ali se u potpunosti slažem sa tobom oko čitalaca. Nije bitno koliko ih imamo dokle oni cene i čitaju naše postove. ♥

      Delete
  5. Volim ozbiljnije postove i volim da pročitam mišljenja drugih ljudi na različite teme. :)
    Nešto ovakvo sam pisala na famozi, baci pogled ako već nisi : http://www.famoza.net/fotosop-savrsenstvo/

    Girly world

    ReplyDelete
  6. Odlicna tema o kojoj nisam uspjela da procitam nesto na nekom drugom blogu! Instagram dosta diktira nacine fotografisanja i uredjivanja fotografija medjutim smatram da svako treba da sam sebi diktira kako svoj zivot,misli,tako eto i banalne stvari poput fotografije i nacin njihovog uredjivanja.Zalosno je samo sto pojedini ljudi dobiju komplekse zbog takvih fotografija.

    Pratim te na GFC :)

    mystylishcorner.blogspot.ba

    ReplyDelete
    Replies
    1. Tužna stvar je ta da aplikacija koja je trebala da služi za postavljanje slika, diktira "pravila ponašanja", trendove i da sve više ljudi kopira te trenove ne zato što im se sviđa nego zato što je to "Kul". Hvala ti ♥

      Delete
  7. Awesome post :D
    Great blog! I'm following you, follow back? *
    http://omundodajesse.blogspot.pt/

    ReplyDelete
  8. Wooooooooow, oduševljena sam tvojim načinom razmišljanja, slažem se sa svime što si spomenula. Predivan post draga, samo tako nastavi ♥♥♥♥


    Chanceux

    ReplyDelete
  9. Lovely post! Maybe we could follow each other on GFC and instagram @djonovic_milica? If yes, follow me and I follow back as soon as I see it.
    Let me know with a comment on my Blog

    http://intonezzee.blogspot.com/

    kisses

    ReplyDelete
  10. Uživala sam čitajući zaista. Vidim da si nova, pa želim da ti pružim podršku. Zaista je divno vidjeti da neko relativno nov piše o ovako važnoj ili bitnoj temi. Divno si sve napisala i slažem se sa svačim. Iako sam neko ko voli da upoznaje nove ljude, i uživam ćaskajući sa drugaricama preko fejsa; najčešće cure koje sam upoznala preko bloga, smatram da je to spajanje prijateljstva na neki način i opasno, šta znam. A instagram - pravo natjecanje. Sve si već rekla, sjajno:)

    http://sosihappylife.blogspot.ba/

    ReplyDelete
    Replies
    1. Drago mi je da ti sep ost sviđa. Što se tiče opasnosti- opasno je, ali neke ljude upoznaš i sa njima imaš bolje kontakt nego sa ljudima iz tvog mesta (što je bar u mom slučaju) ♥

      Delete
  11. Jako ljep i kreativan post! Slike su jako orginalne i jako dobre kvalitete. Prvi puta sam na tvom blogu i stvarno mi se jako sviđa pa sam se i prijavila.

    Posjeti moj blog bilo bi mi drago: http://stroongana.blogspot.hr/

    ReplyDelete
  12. Post je savršen, već obožavam tvoj blog :)♥. Potpuno se slažem sa svime što si rekla, volim društvene mreže zbog njihovih brojnih prednosti, ali one su učinile da današnje devojčice i devojke teže ka nečemu što je proivod tri kilograma šminke i fotošopa. Mislim da ljudi više ne shvataju da su nesavršenosti prelepe i da nas to čini ljudskim bićima, da nikako ne treba da nabijamo sebi komplekse i sakrivamo se ispod mnogo slojeva pudera, samo zato što se to traži u našoj okolini. Treba da budemo ono što jesmo, jer, ukoliko ne živimo život po svojim merilima, ne možemo biti srećni, a tada ništa neće značiti 100 lajkova na Instagramu i odobrenje društva.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Hvala ti, ulepšala si mi veče :)
      Slažem se sa tobom, najlepši smo kad smo sami svoji a ne kopija nekog drugog ♥

      Delete
  13. Realniji post davno nisam imala prilike pročitati ! Naprosto je neverovatna iskrenost koja pršti iz svake tvoje rečenice i ta realnost koja nas udara i prizemljuje. Znam, priznajem. Bila sam ljubomorna, jer jednostavno u našoj je prirodi biti tako zaslepljen ljudima a zaboraviti na samu sebe. Jer kako neko reče : Čovek ima oči i samim tim mogućnost da gleda oko sebe ali ne i sebe. Instagram je mreža perfekcije i to sam i sama primetila. Uklapamo boje, tražimo svoje mesto, želimo da nam neka tamo random persona zavidi na našoj kreativnosti i na našem izgledu i dok na to trošimo vreme, zaboravimo na sve ono što se dešava oko nas, zaboravimo da je zapravo taj naš 'savršeni' život kog nagoveštava ona fotografija iz pravog fensi restorana, jednostavno fotografija uslikana kad smo ušli i prosto zatražili WC ili da je ona odlična naša fotografija koja prikazuje baš nas sa osmehom i najnovijom haljinom jadna na osnovu našeg tadašnjeg raspoloženja. Znaš šta ja mislim, mislim da je od samog početka Instagrama i tih ostalih mreža koje naravno i sama koristim, cilj bio jedan. Da se ljudima u glavu usude kompleksi kako su nemoćni, kako tamo negde postoje osobe čiji je život lepši i tako nas uvere da je naš nula naspram njihovog. Iskreno, možda i nije tako, ali znam da sam možda polovinu minulih kompleksa stekla u pravo preko ove društvene mreže. Sve u svemu, savršeno napisano. Zaista natera te da razmišljaš o tome !

    <a href="http://alijindnevnik.blogspot.com/">Alia's little world</a>

    ReplyDelete
  14. Naterala si me na razmišljanje ovim komentarom. Ako bismo "kopali" mnogo dublje ispod površine sruštvenih mreža šta li bi našli? Prostu nameru objavljivanja slika da bi tvorci te aplikacije mogli da prikupe novac ili kontrolosianje svih ljudi kao jedan od poslova čuvenih "Iluminata"... Divan komentar zaista i drago mi je da ti se post sviđa :) ♥♥

    ReplyDelete